Mijn KINOP 

- beschikbaar -

Veelgestelde vragen

Waarom ontvangen ouders twee facturen?


Ouders ontvangen twee facturen; een van de bemiddelingskosten en een van de opvangkosten.

Alleen een gastouder/nanny kan de opvanguren in het systeem verwerken.
Eenmaal per maand kiest de gastouder/nanny wanneer de opvanguren gefactureerd worden. Dit heeft als voordeel dat alleen de geregistreerde opvanguren van de maand gefactureerd worden.

De bemiddelingskosten staan los van de opvanguren en zijn iedere maand hetzelfde. Deze worden maandelijks apart bij ouders in rekening gebracht.




Wanneer worden de bemiddelingskosten afgeschreven?


Omstreeks de 25e van de maand worden deze afgeschreven indien de ouder gebruik maakt van automatische incasso.




Wanneer worden de 'vaste' opvanguren gefactureerd en bij de ouder afgeschreven


Omstreeks de 21e van de maand vindt de facturatie plaats en omstreeks de 25e worden deze afgeschreven indien de ouder gebruik maakt van automatische incasso.




Wat is de betaaltermijn voor ouders met een (iDEAL) betaallink?


De ouder wordt verzocht de factuur per omgaande te voldoen maar uiterlijk binnen 5 dagen. Na ontvangst van de betaling wordt een gastouder/nanny binnen 24u uitbetaald.




Is automatisch incasso voor de opvangvergoeding mogelijk?


Ja! Bij automatisch incasso kunnen wij de gastouder/nanny alleen niet binnen 24u uitbetalen omdat de verwerkingstijd in totaal 7 werkdagen bedraagt;

1 werkdag opmaak factuur;

1 werkdag verwerking bank;

5 werkdagen wachttijd storno's (melding dat incasso niet mogelijk was).

Wil je gebruik (blijven) maken van de automatische incasso voor de opvangvergoeding? Geef dit dan bij ons aan.




Kan ik nog uren registreren met vaste opvanguren per maand?


Ja! De geregistreerde opvanguren worden alleen niet standaard op de factuur verwerkt. Wil je een afrekening hebben tussen de geregistreerde uren en de vaste uren? Geen ons dan een seintje. Wij maken dan de afrekening op.




Hoe geef ik een (structurele) wijziging door in de vaste opvanguren of uurtarief?


Mail of bel ons voor het doorgeven van de wijziging. Wij zorgen voor de verwerking.




Moeten ouders altijd akkoord geven op de opvanguren?


Het is op verzoek mogelijk om deze stap over te slaan. Ouders zien de opvanguren dan op de factuur. Kloppen deze niet? Dan moet er een nieuwe factuur gemaakt worden.




Wanneer word ik - gastouder- uitbetaald?


Indien ouders gebruik maken van iDEAL betaling is de betaling binnen 24 uur (nadat wij het geld ontvangen hebben). Bij Automatisch Incasso is dit binnen 7 werkdagen omdat dit een langere verwerkingstijd bij de bank heeft. Bij Automatisch Incasso worden de facturen op maandag, woensdag en vrijdag gemaakt.





- oude versie -

© 2015 KINOP 

Volg ons
  • Facebook-icon.png
Contactgegevens:
T: 024 378 93 48
E: info@kinop.nl