Deskundig en ervaren
"Wie denkt dat kennis duur is weet niet wat domheid kost"
De kwaliteit van de opvang is bij gastouderopvang, meer dan bij een kinderdagverblijf, afhankelijk van de gastouder. Een gastouder werkt alleen en heeft geen collega's of een manager om mee te sparren.
Daarom is het belangrijk dat een gastouderbureau de gastouder goed begeleid en ondersteunt.
Hoe doen wij dat?
Een goede dienstverlening bieden kan alleen als je vakkundige mensen hebt. Onze bemiddelingsmedewerkers zijn zelf moeders en werken gemiddeld meer dan tien jaar bij ons. Ze beschikken over een goede dosis mensenkennis, kunnen goed communiceren en hebben door de jaren heen veel ervaring opgedaan.
Ze worden regelmatig bijgeschoold, zodat ze op de hoogte zijn van de actuele wet- en regelgeving. Verkeerd advies geven door onwetendheid zal bij ons niet gebeuren.
Daarnaast zijn wij vijf dagen in de week bereikbaar, ook tijdens vakanties. Wij vinden het belangrijk dat we goed bereikbaar zijn om snel te kunnen schakelen wanneer dit nodig is.
Waarom is dit belangrijk voor mij?
Je moet er als ouder op kunnen vertrouwen dat een gastouderbureau kritisch blijft kijken naar haar gastouders en nannies. Hiervoor moeten wij een goede relatie met onze gastouders en nannies opbouwen.
Een goed gastouderbureau neemt afscheid van gastouders/nannies die niet aan de verwachtingen voldoen of zich niet aan afspraken houden. Ook als dit financieel in ons nadeel is. Een liefdevolle en veilige opvanglocatie voor kinderen bieden is onze belangrijkste taak.
Wij horen ook regelmatig dat er verkeerd advies gegeven wordt met betrekking tot Wet kinderopvang of de Kinderopvangtoeslag. Er zijn heel veel regels, waardoor men door de bomen het bos niet meer ziet. Het onterecht (teveel) ontvangen van kinderopvangtoeslag of het niet naleven van bepaalde regels kan leiden tot stopzetting of terugbetaling van de kinderopvangtoeslag en zelfs tot hoge boetes.